Elementu anaforikoak eskolako testuetan

  • Inés María García Azkoaga UPV - EHU [Espainia]

Laburpena

Artikulu honetan, eskolan euskaraz erabiltzen diren azalpenezko testu idatziaetan agertzen diren elementu anaforikoak aztertzen ditu egileak. Baliabide horiek hobeto ezagutzeko helburuarekin bi testu multzo aztertu dira: Natur Zientzietako hiru testuliburuetako unitate didaktiko batean erabilitako azalpenak, eta ikasleek eskolan ekoiztutako azalpenak.

Testu horietan gaia mantentzeko edo berrartzeko erabiltzen diren adierazpenak aztertu ondoren, multzo bakoitzean ikusitako ezaugarri nagusienak eta bien artean dauden zenbait ezberdintasuni buruzko hausnarketak bildu dira lan honetan.

Estatistikak

21
##plugins.generic.usageStats.noStats##

Erreferentziak

BALLUERKA LASA, N. (1995): Cómo mejorar el estudio y aprendizaje de textos de carácter científico, Ed. UPV-EHU, Bilbo.

BALLUERKA LASA, N. (1994): "Argibideen eragina testu zientifikoen ikaskuntzan", JAKIN, 84 zkia., iraila-urria (51-64 orr.).

BERRENDONNER, A. (1983): "Connecteurs pragmatiques et anaphores", Cahiers de Linguistique française 7, 259-277.

BORSESE, A. (1997): "El lenguaje de la química y la enseñanza de las ciencias", Alambique, Didáctica de las ciencias experimentales, nº 12, Ed. Graó, Barcelona.

BRONCKART, J. P. (1985): Le fonctionnement des discours, Delachaux & Niestlé, Paris

BRONCKART, J. P. (1992): "Perspectivas y límites de una diversificación de la enseñanza de la lengua materna", en Pedagogía del texto, Gauontza Saila, Labayru, Bilbao.

BRONCKART, J. P. (1996): Activité langagière, textes et discours, Delachaux & Niestlé, Paris.

CALVET, M. (1997): "La comunicación escrita en el trabajo experimental", Alambique, Didáctica de las ciencias experimentales, nº 12, Ed. Graó, Barcelona.

CHAROLLES, M. (1990): "L'Anaphore associative, Problèmes de délimitation", Verbum, Tome XIII, 1991, Fascicule 3 (pg. 119-148)

COMBETTES, B. & TOMASSONE, R. (1988): "Faits de "reprise", les substituts", Le texte informatif, aspects linguistiques, Ed. Universitaires, De Boeux Université, Col. Prisme, Bruse las, 2e. tirage 1991.

DE WECK, G. (1987): "Le fonctionnement des anaphores dans deux types de récits", Feuillets, 9, 127-147.

DE WECK, G. (1991): La cohésion dans les textes d'enfants, Paris, Delachaux et Niestlé.

DESCOMBES-DÉNERVAUD & JESPERSEN (1992): "L'anaphore conceptuelle dans l'argumentation écrite", Pratiques nº 73, Mars 1992. https://doi.org/10.3406/prati.1992.1657

GARCIA AZKOAGA, I. M. (1998): "Erlazio anaforikoak argudiozko testuetan", in Larringan & Idiazabal ed., Koherentzia, Konesioa eta Kohesioa...., EHU-UPV & Arabako Foru Aldundia, Gasteiz. Halliday, M.A.K. & Hasan, R. (1976): Cohesion in English, Longman, London.

IDIAZABAL, I. (1991): "Elementos de cohesión y conexión en las primeras fases de la adquisición del lenguaje. Análisis de la producción verbal de un niño bilingüe vasco-hispanófono", in Mahlau, A.

IDIAZABAL, I. ET ALII (1992): Pedagogia del texto, Gauontza Saila, Labayru, Bilbao.

IDIAZABAL, I. (1998): "Metodologiaz ohar batzuk", in Idiazabal & Larringan ed., Koherentzia, Kohesioa eta Konexioa: Testuratze baliabideak. Hizkuntzaren azterketa eta irakaskuntza, Euskal Herriko Unibertsitatea & Arabako foru Aldundia, Gasteiz.

KLEIBER, G. (1988): "Peut-on définir une catégorie générale de l'anaphore?", Vox Romanica, 47 (pg. 1-113)

KLEIBER, G. (1990): "Sur l'anaphore associative: article défini et adjectif démonstratif", Rivista di Linguistica, 2, 1.

LARRINGAN, L. M. (1996): Testu-antolatzaileak bi testu motatan; testu informatiboan eta arudiapen-testuan, Doktorego tesia, Euskal Herriko Unibertsitatea, Gasteiz.

LARRINGAN L. M. (1998): "Koherentzia, Kohesioa eta konexioa nozioen egoera, bereziki Euskal deskribapenei dagokienean", in Idiazabal & Larringan ed., Koherentzia, Kohesioa eta Konexioa: Testuratze baliabideak. Hizkuntzaren azterketa eta irakaskuntza, Euskal Herriko Unibertsitatea & Arabako foru Aldundia, Gasteiz.

LARRINGAN, L. M. (1998): "Testuen analisirako zenbait nozioren kontzeptualizazio bidean", in Idiazabal & Larringan ed., Koherentzia, Kohesioa eta Konexioa: Testuratze baliabideak. Hizkuntzaren azterketa eta irakaskuntza, Euskal Herriko Unibertsitatea & Arabako foru Aldundia, Gasteiz.

LLORENS, J. A. (1997): "Indicadores de calidad lingüística en el diseño y evaluación de los programas de actividades en el aprendizaje de las ciencias", Alambique, Didáctica de las ciencias experimentales, nº 12, Ed. Graó, Barcelona.

MAILLARD, M. (1974): "Essai de Typologie des substituts diaphoriques", Langue Française, nº 21. https://doi.org/10.3406/lfr.1974.5665

MILNER, J. C. (1982): Ordres et raisons de la langue, Paris, Seuil.

PERAYA, D. (1995): "Les paratextes, autour et alentour". (Postscript.).

PLAZAOLA GIGER, I. (1993): Analyse du fonctionnement de trois types de discours en basque. Eléments historiques el linguistiques pour une didactique es formes verbales et des marques de personne, Thèse de doctorat, Université de Genève, F.P.S.E.

REICHLER-BÉGUELIN, M. J. (1988a): "Anaphore, cataphore et mémoire discursive", Pratiques, nº 57, Mars 1988, 15-43. https://doi.org/10.3406/prati.1988.1470

REICHLER-BÉGUELIN, M. J. (1988b): "Anaphores, connecteurs, et processus inférentiels" in Rubattel (ed.): Modèles du discours. Recherches actuelles en Suisse romande, 303-337.

ROSAT, M. C. (1995): Un texte explicatif documentaire, Thèse de doctorat, Université de Genève, F.P.S.E.

SANMARTÍ, N. (1997): "Enseñar a elaborar textos científicos en las clases de ciencias", Alambique, Didáctica de las ciencias experimentales, nº 02, Ed. Graó, Barcelona.

SCHNEUWLY, B. (1988): Le langage écrit chez l'enfant, Delachaux et Niestlé, Neuchâtel.

SERRA, R. & CABALLER, M. J. (1997): "El profesor de ciencias también es profesor de lengua", Alambique. Didáctica de las ciencias experimentales, nº 02, Ed. Graó, Barcelona.

SUTTON, C. (1997): "Ideas sobre la ciencia e ideas sobre el lenguaje", Alambique, Didáctica de las ciencias experimentales, nº 12. Ed. Graó, Barcelona

Argitaratuta
1999-12-31