Gernikaren ekfrasiak Harkaitz Canoren Belarraren ahoan
Laburpena
Gernikaren ekfrasiak aztertuko dira Canoren Belarraren ahoan, memoria-ikasketak, intermedialitatea eta narratologia oinarri. Euskal literaturaren arlotik Gernikaren islak ikertzean bonbardaketaren errepresentazio historikoek erakarri dute arretarik handiena. Gernikaren irudikapenen analisira koadroaren ekfrasiak gehituz, eraldatzen/anizten ote dira testuen irakurketak? Gernika testuratzen duen euskal literatura garaikideak, aurrekariek diotenez, euskal politikaren erradikalizazioa berrikustea du helburu. Ekfrasiak arakatuz gogoeta gehiago sustatzeko joera ere antzeman da: memorien talka, arte-adierazpenen muga lausoa, artearen funtzio politikoa eta traumari bide emateko gaitasuna...
Estatistikak
Erreferentziak
Alfaro, I. (2015). Literatura, arte y catarsis. Diálogo con Harkaitz Cano. Confluenze. Rivista Di Studi Iberoamericani, 7(2), 134-140.
Assmann, J. (2008). Communicative and cultural memory. Cultural memory studies. In A. Erll & A. Nünning (arg.), An international and interdisciplinary handbook (109.-118. or). Walter de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110207262.2.109
Atxaga, B. (2007). Markak. Gernika 1937. Pamiela.
Atxaga, B. (2020). Kilker bat autopistan. Pamiela.
Basu, L. (2009). Towards a memory dispositif: truth, mith, and the Ned Kelly lieu de mémoire, 1890-1930. In A. Erll & A. Rigney (arg.), Mediation remediation, and the dynamics of cultural memory (139.-155. or.). Walter de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110217384.2.139
Bennett, J. (2005). Empathic vision: affect, trauma, and contemporary art. Stanford University Press. https://doi.org/10.1515/9781503625006
Cano, H. (2010). Belarraren ahoa. Alberdania.
Caruth, C. (1995). Trauma: explorations in memory. Johns Hopkins University Press.
Catalá, P. (2020, azaroak 26). Pange lingua, voglio una pizza. La conversa entre Bernardo Atxaga i Izaskun Arretxe. [Bideoa]. Youtube. ht tps: //www.youtube.com/watch?v=DRrxo9ix6fo
Chihaia, M. & Henningfeld, U. (2020). Introducción. In M. Chihaia & U. Henningfeld (arg.), Guernica entre icono y mito: productividad y presencia de memorias colectivas (9.-23. or.). Iberoamericana. https://doi.org/10.31819/9783964569592-002
Crihană, A. (2012). The exile memoirs - between the identity discourse and the critique of the totalitarian ideologies: Herta Müller’s Case. Social and Behavioral Sciences, 63, 41-48. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.10.008
Cueto, E. (2017). Guernica en la escena, la página y la pantalla: evento, memoria y patrimonio. Prensas de la Universidad de Zaragoza.
Erll, A. & Rigney, A. (2009). Introduction: cultural memory and its dynamics. In A. Erll & A. Rigney (arg.), Mediation, remediation, and the dynamics of cultural memory (1.-11. or.). Walter de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110217384.0.1
Erll, A. (2009a). Narratology and cultural memory studies. In S. Heinen & R. Sommer (arg.), Narratology in the age of cross-disciplinary narrative research (212.-227. or.). Walter de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110222432.212
Erll, A. (2009b). Remembering across time, space, and cultures: premediation, remediation and the “Indian mutiny”. In A. Erll & A. Rigney (arg.), Mediation, remediation, and the dynamics of cultural memory (109.-138. or.). Walter de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110217384.2.109
Erll, A. (2011). Memory in culture. Palgrave Macmillan.
Etxarte, H. & Urrutia, A.M. (2009). Ihes ederra. Alberdania.
González, S., Cruz, R. & García, M. (2021). Vocabulario crítico para los estudios intermediales. Hacia el estudio de las literaturas extendidas. Universidad Nacional Autónoma de México.
Heinich, N. (2015). Guernica and the bond between art and politics according to a sociology of values. In Z. Bray (arg.), Beyond Guernica and the Guggenheim. Art and politics from a comparative perspective (21.-29. or.). Center for Basque Studies.
Hernández, I. (2015). Epílogo. In I. Hernández (itzul.), Franz Kafka: la metamorfosis. Nórdica Libros. (Jatorrizko obra 1915ean argitaratua)
Hirsch, M. (2008). The generation of postmemory. Poetics Today, 29(1), 103-128.
Irisarri, E. & Muxika, M. (2012). Harkaitz Cano: Belarraren ahoa (2004). In J. Kortazar (arg.), Euskal prosa aztertuz. Kritiko berrien ahotsa (217.-263. or.). Utriusque Vasconiae.
Irujo, X. (2017). La verdad alternativa. 30 mentiras sobre el bombardeo de Gernika. Txertoa.
Kertész, I. (2003). Zoririk ez (itzul. U. Urrutikoetxea). Elkar. (Jatorrizko obra 1975ean argitaratua)
Lajo, R. (2010). Artearen lexikoa. UPV/EHU.
Macua, E. (2016). “Éros” y poesía en “Fedro”, “Banquete” y “República”: la reelaboración platónica de los terrenos poéticos para la realidad y el deseo. Cuadernos de Filología Clásica: Estudios Griegos e Indoeuropeos, 26, 145-167. https://doi.org/10.5209/rev_CFCG.2016.v26.52249
Mees, L. (2007). Guernica/Gernika como símbolo. Historia Contemporánea, 35, 529-557.
Neumann, B. (2008). The literary representation of memory. In A. Erll & A. Nünning (arg.), Media and cultural memory/ Medien und kulturelle Erinnerung (333.-345. or.). Walter de Gruyter.
Olaziregi, M.J. & Otaegi, L. (2011). La representación del bombardeo de Gernika en la literatura vasca. Revista Internacional de Estudios Vascos, 8. Zenbaki berezia, 40-61.
Ostolaza, M. (2023, maiatzak 26). Gernika, símbolo y lugar de memoria: una perspectiva histórica [Workshop metodologikoa]. Gernika mundu zabalean/Gernika a través del mundo.
Retolaza, I. (2009). Gernikako bonbardaketa euskal literaturan: errepresentazio eta begirada poetikoak. Euskera, 54(2-2), 1079-1108. https://doi.org/10.59866/eia.v2i54.234
Rhodes, R. (2013). Guernica: Horror and inspiration. Bulletin of the Atomic Scientists, 69(6), 19-25. https://doi.org/10.1177/0096340213508672
Robillard, V. (2007). Still chasing down the greased pig: cognition and the problem of ekphrasis. In J. Arvidson, M. Askander, J. Bruhn & H. Führer (arg.), Changing borders: contemporary positions in intermediality (19.-37. or.). Intermedia Studies Press.
Rodríguez, S. (2023). Dora Maar ante el Guernica. Calanda. Revista Didáctica de la Acción Educativa Española en Francia, 18, 51-60.
Saalbach, M. (1994). La literatura en versión cinematográfica: posibilidades y límites de la transposición. In F. Eguíluz, R. Merino, V. Olsen & E. Pajares (arg.), Transvases culturales: literatura, cine, traducción (417.-424 . or.). UPV/EHU.
Sánchez-Biosca, V. & Tranche, R. (2010). El bombardeo de Guernica no tuvo lugar: imágenes del bando nacional. Archivos de la Filmoteca: Revista de Estudios Históricos sobre la Imagen, 64-65, 44-65.
Torrealdai, J.M. (2000). Artaziak: euskal liburuak eta Francoren zentsura. Susa.
Egile-eskubideak 2024 Leire Iruretagoiena Goikoetxea
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.