La adaptación del Patrimonio Oral Vasco como recurso simbólico de la comunidad vasca (1960-1975) Euskal Ahozko Ondarearen egokitzapena euskal komunitatearen baliabide sinboliko gisa (1960-1975)]

  • Ana Gandara Sorarrain Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) [Espainia]
Gako-hitzak: Ahozko ondarea, euskal komunitatea, baliabide sinbolikoak, 1960-1975, atzemate liturgikoa, ahozko ondarearen funtzionalitateak

Laburpena

Euskal Ahozko Ondarea (EAO) funtsezkoa izan zen 1960tik 1975era bitarteko euskal kultur moldaketan. Ezinbertzekoa da hiru alderdiri erreparatzea euskal komunitatearen baitan lorturiko arrakasta eta eragina ulertu ahal izateko: corpusaren izaera nagusia, EAOren ahalmen iradokitzailea eta atzemate liturgikoa. Alderdi horiek oinarritu zituzten ahozko ondarearen balioztatze kolektibo berria eta funtzionalitate sinbolikoaren
berriztatzea. Ondorioz, horiek guztiek lagunduko digute ulertzen zein izan ziren EAOk, euskal komunitatearen baliabide sinboliko gisa, jasaniko doitze garaikidearen oinarriak.

Estatistikak

116
##plugins.generic.usageStats.noStats##

Erreferentziak

Aldekoa, I., 1998, Munduaren neurria, Irún, Alberdania.

Aresti, G., 1967, Astos y astokillos edo aldapa behera arin batean azken pauso bat, Zeruko Argia, 218, p. 3.

Artze, J. A., 1970, Baga, biga, higa… sentikaria. Ez Dok Amairu, Anaitasuna, 201, p. 10.

Belaustegi, S., 1965, Euskalerri, Europaren oiñarri, Anaitasuna, 122, p. 3.

Bouchenaki, M., 2004, .Editorial., Museum International, Intangible Heritage / Patrimonio Inmaterial, 221-222 (mayo), pp. 7-12, <http://portal.unesco.org/culture/es/files/21739/11005341775MUSEUM221222.pdf/MUSEUM221222.pdf>

Colmeiro, J. F., 2005, Memoria histórica e identidad cultural: de la postguerra a la postmodernidad, Barcelona, Anthropos.

Enbeita, A., 1968, Bertsolariak atara ala itto?, Anaitasuna, 155, pp. sin determinar.

Fontal, O., 2003, La educación patrimonial: Teoría y práctica en el aula, el museo e Internet, Gijón, Ediciones Trea.

Garzia, J., 2007, Basque Oral Ecology, Oral Tradition, 22(2), pp. 47-64. https://doi.org/10.1353/ort.0.0003

Garzia, J., http://www.basqueliterature.com/

Gorostidi, J., 2011, Lau kantari: Beñat Achiary, Mikel Laboa, Imanol Larzabal, Ruper Ordorika, Pamplona, Pamiela.

Guibernau, M., 1996, Nationalisms: The Nation-State and Nationalism in the Twentieth Century, Cambridge, Polity Press.

Guibernau, M., 2009 [2007], La identidad de las naciones, M. L. Par.s Carpio (trad.), Barcelona, Editorial Ariel, [The Identity of Nations, Cambridge, Polity Press].

Iriondo, L., 1968, Kanta zaharrak, Barcelona, Belter, CD.

Johnson, J. H., 1995, Listening in Paris: A Cultural History, California, Univ. of California Press.

Laboa, M., 1965, Personaje billa. Mikel Laboa, entrevistador desconocido, Zeruko Argia, 127, p. 4.

Laboa, M., 1969, Mikel Laboa, Donostia / San Sebasti.n, Herri Gogoa, CD.

Laboa, M., 1974, Bat-Hiru, Donostia / San Sebastián, Herri Gogoa, CD.

Lasa, A. L., 1969, Bertsolari bi, Anaitasuna, 179, p. 3.

Lekuona, J., 1966, Euskal musika berri, Zeruko Argia, 166, p. 7.

Oteiza, J., 1963, Quousque tandem...! Ensayo de interpretación estética del alma vasca, Pamplona, Pamiela.

Riezu, J. de, 1948, Flor de canciones populares vascas, Buenos Aires, Ekin.

Smith, A. D., 2009, Ethno-symbolism and Nationalism: A Cultural Approach, New York, Routledge.

Unesco, 2003, Convención para la salvaguardia del patrimonio cultural inmaterial, París, 17 de octubre de 2003, MISC/2003/CLT/CH/14, <http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001325/132540s.pdf>

Urrotz, K., 1968, Ez Dok Amairu. Disko berriak, Zeruko Argia, 287, p. 7.

Argitaratuta
2016-06-21