Karmele Jaioren Aitaren etxearen kritika kolektiboa eta feminista: proposamen metodologiko berritzailea

Gako-hitzak: Karmele Jaio, irakurketa dialogikoa, literatur kritika, irakurketa feminista

Laburpena

Literatur kritika feminista eta kolektiboa erabiltzea dugu xede Aitaren etxea eleberria aztertzeko, ahots polifonia eta begirada poliedrikoa direla bide. Ahots nahiz behatze anitz horretan, lehenik, Karmele Jaiori entzun diogu. Bigarrenik, liburuaren sorkuntzan dagoen ibilbide geografiko esanguratsua gauzatu dugu. Azkenik, liburuaren inguruan idazlerik gabeko tertulia dialogikoa egin dugu irakurleon artean. Hiru tresnak transkribatu eta analizatu dira NVIVO12 softwarea erabiliz. Horrela, ikerketa kualitatiboaz baliatu gara literatur testuetara hurbiltzeko eta ondorio nagusi bezala esan genezake ikerketa bera irakaskuntza esanguratsura eramateko proposamen interesgarria bilakatu dela

Estatistikak

495
##plugins.generic.usageStats.noStats##

Erreferentziak

Aguilar, C. (2017). La tertulia pedagógica en el practicum de la formación inicial de maestras y maestros. Revista Iberoamericana de Educación, 73(2), 9-22. https://doi.org/10.35362/rie732198

Aubert, A., García, C. & Racionero, S. (2009). El aprendizaje dialógico. Cultura y Educación, 21(2), 129-139. https://doi.org/10.1174/113564009788345826

Aresti, N. (2017). El gentleman y el bárbaro. Masculinidad y civilización en el nacionalismo vasco. Cuadernos de Historia Contemporánea, 39, 83-103. https://doi.org/10.5209/CHCO.56267

Bakthin, M. (1981). The dialogic imagination. Four essays (M. Holquist & C. Emerson, itz.). University of Texas Press.

Barbour, R. (2003). Los grupos de discusión en la investigación cualitativa. Morata.

Bourdieu, P. (2000). La distinción. Criterio y bases sociales del gusto. Taurus.

Bullen, M. (2003). Basque Gender Studies. Center for Basque Studies.

Coffey, A. & Atkinson, P. (2003). Encontrar sentido a los datos cualitativos. Estrategias complementarias de investigación. Contus.

Connell, R. (1995). Masculinities. University of California Press.

Denzin, N. K. & Lincoln, Y. S. (arg.). (2015). Manual de investigación cualitativa. Métodos de recolección y análisis de datos (IV. lib.). Gedisa.

Flecha, R. (1997). Compartiendo palabras. El aprendizaje de las personas adultas a través del diálogo. Paidós.

Flecha, R. & Álvarez, P. (2016). Fomentando el aprendizaje y la solidaridad entre el alumnado a través de la lectura de clásicos de la literatura universal: el caso de las tertulias dialógicas. Educación, Lenguaje y Sociedad, 13, 1-19. http://dx.doi.org/10.19137/els-2016-131302

García Márquez, G. (1981). Crónica de una muerte anunciada. La Oveja Negra.

Gregorio Gil, C. (2019). Explorar posibilidades y potencialidades de una etnografía feminista. Disparidades, 74(1). e002a. https://doi.org/10.3989/dra.2019.01.002.01

Habermas, J. (1994). Teoría de la acción comunicativa. Cátedra.

Hernández, R., Fernández, C. & Baptista, P. (2006). Metodología de la investigación. Mc Graw Hill.

Hunter, S. H., Riggs, D. W. & Augoustinos, M. (2017). Hegemonic masculinity versus a caring masculinity: Implications for understanding primary caregiving fathers. Social and Personality Psychology Compass, 11, 1-9. https://doi.org/10.1111/spc3.12307.

Jaio, K. (2006). Amaren eskuak. Elkar.

Jaio, K. (2009). Musika airean. Elkar.

Jaio, K. (2019). Aitaren etxea. Elkar.

Lasarte, G. (2020). Gaitasun komunikatiboak II. Diskurtso profesionalak. UPV/EHU.

Lasarte, G. & Perales-Fernández-de-Gamboa, A. (2021). Literatura Agenda Feministak Sarean. http://www.literaturagendafeministaksarean.org

Mertens, D. (2005). Research and evaluation in Education and Psychology: Integrating diversity with quantitative, qualitative, and mixed methods. Sage.

Pulido, C. & Zepeda, B. (2010). La interpretación interactiva d elos textos a través de las tertulias literarias dialógicas. Signos, 43(2), 295-309.

Retolaza, I. & Castillo, I. (koord.). (2013). Genero ariketak. Feminismoaren subjektuak. Edo!

Reyes Zaga, H. A. (2019). Cartografías literarias: anotaciones a propósito de la novela de migración mexicana. Literatura mexicana, 30(1), 141-170. https://doi.org/10.19130/iifl.litmex.30.1.2019.1162

Rivera García, E., Trigueros-Cervantes, C. & Rivera-Trigueros, I. (2020). La herramienta NVivo (Release 1.2). Universidad de Granada.

Rodríguez, G., Gil, J. & García, E. (1996). Análisis de los datos cualitativos asistidos por ordenador: aguad y Nudist. PPU.

Sagastizabal, M. (2020). Hiruki gatazkatsua: etxeko eta zaintza lanak, enplegua eta parte hartze soziopolitikoa. Susa.

Salgado Lévano, A. C. (2007). Investigación cualitativa: diseños, evaluación del rigor metodológico y retos. Liberabit, 13, 71-78.

Susinos Rada, T. & Ceballos López, N. (2012). Voz del alumnado y presencia participativa en la vida escolar. Apuntes para una cartografía de la voz del alumnado en la mejora educativa. Revista de Educación, 359, 24-44. https://doi.org/10.4438/1988-592X-RE-2012-359-194.

Argitaratuta
2021-12-17