Cátedra Mujer, Ciencia y Tecnología de la UPNA [NUPeko Emakumea, Zientzia eta Teknologia Katedra]
Laburpena
Nafarroako Unibertsitate Publikoko (NUP) Emakumea, Zientzia eta Teknologia Katedraren helburua emakumeek zientziaren eta teknologiaren alorretan duten parte-hartzea handitzea da. Kultura eta zientzia-dibulgazioa dira Katedraren ekintzen ardatz nagusiak. Jarduera honen barruan sartzen dira: Yo quiero ser científica antzerki emanaldia, tailer esperimentalak eta publiko eta adin guztientzako hitzaldi eta erakusketak. 6000 pertsona baino gehiagok ikusi dute antzezlana, DBHko 1500 ikasle baino gehiagok parte hartu dute tailerretan eta ikus-entzunezko materialak 20 000 bisita baino gehiago izan ditu.
Estatistikak
Erreferentziak
Cvencek, D., Meltzoff, A. N. & Greenwald, A. G. (2011). Math-Gender Stereotypes in Elementary School Children. Child Development, 82(3), 766-779. https://doi.org/10.1111/j.1467-8624.2010.01529.x
García Dauder, S. & Pérez Sedeño, E. (2017). Las «mentiras» científicas sobre las mujeres. Catarata.
García-Holgado, A., Verdugo-Castro, S., Sánchez-Gómez, M. C. & García-Peñalvo, F. J. (2019). Trends in studies developed in Europe focused on the gender gap in STEM. En Proceedings of the XX International Conference on Human Computer Interaction (article 47). ACM. https://doi.org/10.1145/3335595.3335607
Guevara Ruiseñor, E. S. & Flores Cruz, M. G. (2018). Educación científica de las niñas, vocaciones científicas e identidades femeninas. Experiencias de estudiantes universitarias. Actualidades Investigativas en Educación, 18(2), 170-201. https://dx.doi.org/10.15517/aie.v18i2.33136
Hill, C. (2010). Why So Few? Women in Science, Technology, Engineering and Mathematics. AAUW.
López-Navajas, A. (2016). Las mujeres que nos faltan. Análisis de la ausencia de las mujeres en los manuales escolares [Tesis doctoral]. Universitat de València.
Microsoft. (2022). Why do girls lose interest in STEM? https://news.microsoft.com/features/why-do-girls-lose-interest-in-stem-new-research-has-some-answersand-what-we-can-do-about-it/
Ministerio de Ciencia e Innovación, Unidad de Mujeres y Ciencia. (2021). Informe «Científicas en cifras». https://www.ciencia.gob.es/dam/jcr:dc8689c4-2c47-4aaf-97ce-874bd0b5a081/Cientificas_en_Cifras_2021.pdf
Mulero Martí, M.L. & San Martín Alonso, A. (2020). Reversión de los estereotipos de género en torno a la ciencia. Innovación en la enseñanza frente a los estereotipos de género sobre la ciencia. Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales, 38, 81-96. https://doi.org/10.7203/dces.38.15000
Qian, M. & Clark, K. R. (2016). Game-based Learning and 21st century skills: A review of recent research. Computers in Human Behavior, 63, 50-58. https://doi.org/10.1016/j.chb.2016.05.023
OECD. (2020). Education at a Glance 2020: OECD Indicators, OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/69096873-en
Ross, M. B., Glennon, B. M., Murciano-Goroff, R., Berkes, E. G., Weinberg, B. A. & Lane, J. I. (2022). Women are credited less in science than men. Nature, 608, 135-145. https://doi.org/10.1038/s41586-022-04966-w
Sánchez de Madariaga I., De la Rica, S. & Dolado, J. J. (2011). Libro blanco. Situación de las mujeres en la ciencia española. Ministerio de Ciencia e Innovación.
Smith, W.S. & Erb, T. O. (1986). Effect of women science career role models on early adolescents' attitudes toward scientists and women in science. Journal of Research in Science Teaching, 23(8), 667-676. https://doi.org/10.1002/tea.3660230802
UNESCO. (2019). Descifrar el código: La educación de las niñas y las mujeres en ciencias, tecnología, ingeniería y matemáticas (STEM).
UNESCO. (2020). Global Education Monitoring Report 2020: Gender Report, A New Generation: 25 Years of Efforts for Gender Equality in Education. UNESCO.
Egile-eskubideak 2022 Patricia Aranguren Garacochea, Edurne Barrenechea Tartas, Leyre Catalán Ros, Silvia Díaz Lucas, Aránzazu Jurío Munárriz, Alicia Martínez Ramírez, Nora Millor Muruzábal, Marisol Gómez Fernández, Idoia San Martín Biurrun
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.