Francisco de Olmos y Juan de las Heras, artistas de Asiain. Su intervención en Aldaba [Francisco de Olmos eta Juan de las Heras, Asiáingo artistak. Bere esku-hartzea Aldaban]

  • Josetxo Músquiz Pérez de Zabalza Licenciado en Derecho [Espainia]
Gako-hitzak: mihiztatzailea, Asiáin, Francisco Olmos, erretaula

Laburpena

Lan honen helburua Asiáinen mihiztatzailea izan zen Francisco de Olmos II (1606-1687), ezagutaraztea da. Francisco de Olmos deitutako bere aitak hasitako saga familiar baten jarraitzailea izan zen, eta ondoren Francisco Andres bere semeak jarraitu zuen. Asiáingo artisten lantegi boteretsu bateko kide den familia honi buruzko argitaratu gabeko datuak azalduko dira. Ikerketa Aldabako erretaula nagusiaren exekuzio prozesuaren parte denez, Juan de Las Heras margolari urreztatzaileari buruz argitaratu gabeko zenbait datu ere emango dira. Horretarako, Asiáingo notarioko dokumentazioan eta Nafarroako Artxibo Orokorreko prozesutan oinarritu gara.

Estatistikak

33
##plugins.generic.usageStats.noStats##

Erreferentziak

Carasatorre Vidaurre, R. (2004). Glosario navarro desde una perspectiva histórica de Cintruénigo. Fundación Navarra Cultural.

Carretero Calvo, R. (2005-2007). Los pintores turiasonenses fray Agustín y Francisco Leonardo de Argensola. Turiaso, 18, 151-198.

Criado Mainar, J. & Carretero Calvo, R. (2005-2007). El pintor Agustín Leonardo «el viejo», Turiaso, 18, 101-150.

Echeverría Goñi, P. L. (2003). Evolución de la policromía en los siglos del Barroco: fases ocultas, revestimientos, labores y motivos. P.H.: Boletín del Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico, 45, 97-104. https://doi.org/10.33349/2003.45.1608

García Gainza, M. C. (1986). La escultura romanista en Navarra. Discípulos y seguidores de Juan de Anchieta. Gobierno de Navarra.

Jimeno Jurío, J. M. (1984a). Pintores de Asiáin (Navarra) I. Estudio general de algunos aspectos. Príncipe de Viana, 171, 7-73.

Jimeno Jurío, J. M. (1984b) Pintores de Asiáin (Navarra) II. El taller de Lasao. Príncipe de Viana, 172, 197-267.

Jimeno Jurío, J. M. (2015a). Los talleres artísticos de los retablos navarros. Estudio social y económico de los artistas y sus obras. Vol. I. Pamiela, Udalbide & Euskara Kultur Elkargoa.

Jimeno Jurío, J. M. (2015b). Los talleres artísticos de los retablos navarros. Estudio social y económico de los artistas y sus obras. Vol. II. Pamiela, Udalbide & Euskara Kultur Elkargoa.

Labeaga Mendiola, J. C. (1993). Gaspar Ramos, escultor del taller de Sangüesa, entre el romanismo y el barroco. Ondare: Cuadernos de artes plásticas y monumentales, 11, 93-160.

Molins Mugueta, J. L. (1988). Artistas competentes en el trabajo de la madera, examinados por la Hermandad de San José y Santo Tomás de Pamplona entre 1587 y 1650. Príncipe de Viana, 40, 363-380.

Monteano Sorbet, P. (2002). La ira de Dios. Los navarros en la Era de la Peste (1348-1723). Pamiela.

Morales Solchaga, E. (2015). Gremios artísticos en Pamplona durante los siglos del Barroco. Gobierno de Navarra.

Payo Hernanz, R. J. (1997). El retablo en Burgos y su comarca durante los siglos XVII y XVIII (2 vols.). Diputación Provincial de Burgos.

Payo Hernanz, R. J. (2000). Relaciones artísticas entre Burgos y La Rioja en el siglo XVII. En I. Gil-Díez Usandizaga (coord.), El pintor Fray Juan de Andrés Rizi (1600-1681). Las órdenes religiosas y el arte en La Rioja (pp. 119-147). Instituto de Estudios Riojanos.

Vélez Chaurri, J. J. (1986), Contribución a la biografía de Hernando de Murillas y Lope de Mendieta. En Segundo Coloquio sobre Historia de La Rioja, vol. 3. Colegio Universitario de La Rioja, 169-177.

Argitaratuta
2024-04-22
Atala
Artearen historia